ترب سیاه و خواص آن
نوشته شده توسط : حسین نصیری

ترب سیاه و خواص آن

ترب سیاه به انگلیسی،ترب سیاه برای سنگ کلیه،ترب سیاه چیست،ترب سیاه سنگ کلیه،ترب سیاه و سنگ کلیه

اصلا فکر می کردید ترب سیاه برای سرفه های شدید یک درمان عالی است.در واقع میانه‌تان با سبزیجات غده‌ای چگونه است؟ اصلاً ترب سیاه میل می کنید؟ تفاوتی نمی‌کند به صورت خام باشد و یا اینکه از شربت آن استفاده شود. لازم به ذکر است که ترب سیاه یکی از آن غده‌ای‌های درمان‌گر است. بهتر است بدانید که استفاده از این درمانگر طبیعی هم نیازی به دنگ و فنگ زیاد ندارد. در واقع با مصرف آن خیلی ساده می‌توانید برای مشکلات گوارشی، کبدی، سرفه و غیره راه چاره‌ی خوبی پیدا کنید

ترب سیاه،خواص ترب سیاه
ترب سیاه دوست دستگاه گوارش و کبد شما می باشد:
خوب است بدانید که در طب گیاهی و سنتی ترب سیاه شهرت زیادی برای حفظ سلامت روده‌ها دارد. در واقع از سالیان قبل خواص ترب سیاه روی سیستم گوارشی و به خضوض برای تنظیم عملکرد صفرا کاملا شناخته شده است. لازم به ذکر است که به این ترتیب که این ترب موجب افزایش ترشح و دفع صفرا می‌ گردد. نقطه‌ی قوت دیگر ترب سیاه این است که موجب سم‌‎زدایی از کبد می‌شود. البته زمانی که به عنوان مثال داروی زیادی می‌خورید بعد از آن لازم است که به فکر سم‌زدایی از این عضو حساس بدن باشید. جالب است بدانید که این ترب همچنین خاصیت ملینی جزیی نیز دارد. توجه داشته باشید در صورت انسداد مجاری صفراوی نباید از ترب سیاه استفاده نمود.
ترب سیاه،خواص ترب سیاه
شربت ترب سیاه برای مقابله با سرفه بسیار عالی است .
امان از زمانی که سرفه‌های پی در پی راه نفس آدم را بند می‌آورد. البته در این صورت هیچ‌چیز به اندازه‌ی ترب سیاه یک درمان مفید و طبیعی نیست. شربت ترب سیاه موجب می‌شود که مخاط برونشیت روان شده و برطرف شود. به همین دلیل هم برای درمان سرفه و مشکلات تنفسی فوق‌العاده می باشد.روش مصرف از شربت ترب سیاه:ترب سیاه را شسته و پوست بگیرید و سپس خرد کنید. بهتر است بدانید که ترب‌های خرد شده را کف ظرف بچینید و روی آن را با یک لایه‌ی نازک شکر یا قند بپوشانید. اجازه دهید به مدت یک روز بماند تا شربت آن دربیاید. شربت به دست آمده را در یک پیاله ریخته و روزانه 4 تا 6 قاشق میل فرماید. توجه  داشته باشید که شربت به دست آمده را بیش از 48 ساعت نگهداری نکنید. در واقع در صورت انسداد مجاری صفراوی از ترب سیاه استفاده ننماید.

ترب سیاه،خواص ترب سیاه

چرا باید از ترب سیاه برای عید و روزهای جشن  استفاده نمود؟ دقت داشته باشید که عید نزدیک و بساط مهمانی و پرخوری در پیش. خوشبختانه ترب سیاه پشت آن ظاهر سیاه و گوشت آب‌دار و کمی تند خود دارای ترکیبات بسیار قوی می‌باشد که کبد را تقویت و تمیز کرده و عملکرد صفرا را کنترل می‌کند. لازم به ذکر است که برای همین هم برای روزهای جشن و سروری که رژیم را فراموش می‌کنید و حسابی دلی از عزا در می‌آورید خوب است. بالاخره بعد از پرخوری و مصرف انواع مواد غذایی چرب و شیرین باید صفایی به کبدتان بدهید و یک عدد ترب سیاه میل کنید.

ترب سیاه،خواص ترب سیاه

بهتر است بدانید که موقع خرید ترب‌هایی را انتخاب کنید که کاملا سفت، سالم، بدون زدگی و بدون لک باشند. البته توجه داشته باشید که می‌شود به مدت چند هفته ترب سیاه را در یخچال نگهداری کرد البته به شرط اینکه آن‌ها را نشسته باشید و قابل ذکر است که داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی سوراخ‌سوراخ نگهداری  نمایید. لطفا از سبزیجات در سبد غذایی خود استفاده کنید.

ترب سیاه و خواص آن

مطالب مرتبط:

تربچه

ریحان

شوید

جعفری





:: بازدید از این مطلب : 501
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: